Wednesday, November 07, 2007

INSIDEN RAYE

Ni kisah masa raya. Tahun ni raya aku takde la semeriah mana. Tak banyak tempat la aku raya tahun ni....Insiden raya.....

Raya pertama:
Pagi aku bangun awal jugaklah sebab kena buat masak lodeh..yang lain-lain dah siap masak malamnya. Raya tahun ni menu sama gak la nasi impit, kuih kacang, rendang daging & juga masak lodeh. Siap solat raya kat masjid wangsa maju je...

Pas tu dalam kul 11.00 baru balik kampung sebab dah janji ngan diorang(sepupu sepapat) nak raya sekali. Aku balik ngan mak, k lang n epul. Abg ijal balik lambat sikit sebab dia raye umah mak mertua, nenek dia dulu.

Kitorang raya dari umah ke umah. Ada la dalam 5 buah rumah. Jumpa sanak saudara yang kadang-kadang waktu raya macam ni je jumpa.

Petang planning nak gi pj lak raya rumah makcik. aku n kak emy plan tukar keta. Aku bawak keta dia, so aku bawak mak, epul, k lang n fareez naik ngan aku. K emy n abg ijal bawak keta aku bawak sekali anak sepupu 3 orang. On the way dari ulu yam dah sampai exit sungai tua, berlakulah eksiden.

Masa tu aku di belakang bawak slow je sebab ujan..dari jauh aku nampak cam kenal je keta tu...sebuah kereta kancil terbabas masuk longkang...orang dah ramai masa tu yang tolong...aku masa tu dah cam tu keta aku....dup dap jantung berdebar,,,, aku slow je masa tu aku nampak abg ijal lambai...Aku stop kat tepi...aku, mak n epul kuar g tengok...nasib baik abg ijal, k emy n 3 orang anak sepupu aku takde apa-apa. Keta je la yang teruk....

Lepas dah diuruskan bawak ke workshop, kitorang batalkan hajat nak raya ke pj jadi patah balik ke kampung. Syukur alhamdulillah semua selamat. aku tak kisah la pasal keta janji diorang ok....


Raya Kedua:

Aku stay kat umah je (patah kakila sebab takde keta) saudara mare je yang datang...Petang aku g buat report kat balai selayang...


Raya Ketiga:

Same raye duk umah aku tengok tv je....


Raya Keempat:
Same......


Habis......................

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home