Saturday, September 15, 2007

Ramadhan Al Mubarak

Puasa datang lagi. Setiap tahun, bulan inila yang paling ditunggu-tunggu.Yelah...biasanya waktu bulan ni la ramai orang berlumba-lumba menambah melakukan kebaikan, menambah amalan, bukan bermaksud masa bulan-bulan lain tak buat, tapi kureng la...Aku pun sama jugak tak ketinggalan.

Sebelum-sebelum ini masa bukan bulan ramadhan amalan tu kurang sikit jadi waktu bulan puasa ni lah aku tambahkan lagi amalan kerana bulan Ramadhan adalah bulan yang paling berkat antara semua bulan...

Time macam ni, aku paling gemar tengok citer yang ditayangkan di tv. Macam contoh sekarang ini ada channel baru (Astro), channel 8 Astro Oasis. Kalau waktu tayangan kul 7 sementara nak tunggu berbuka tu, aku mesti tengok rancangan Trek Global...dapat tambah ilmu sebab rancangan tu membawa kita ke tempat-tempat bersejarah....tau tentang orang-orang yang banyak berjasa ataupun pahlawan gemilang la...sekarang ni setiap hari aku tengok...macam hari semalam diorang berada di Lubenan, Beirut, pas tu ari ni diorang berada di Syria. Sekurang-kurang nya kita yang tak dapat g tempat-tempat tu bila tengok rancangan ni seolah-olah kita pun pegi sama....dapat sama-sama merasai perjalanan diorang tu...

kalau sebelum-sebelum ni biasa tengok kat TV3, jejak rasul....baguslah diorang buat rancangan macam tu....rugila sape tak tengok......

Jadi marilah kita berlumba-lumba menambahkan amal ibadat kita, bukannya berlumba-lumba membeli juadah di bazar ramadhan...heheheh....

Selamat berpuasa kepada semua!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home