Sunday, September 16, 2007

Sahur.....

Teringat kisah dulu2 kenangan tu....Kat sini (Mesir) pun kalau tadarus sekarang ni kadang2 sorang2 kadang2 berdua tengok keadaan. Waktu keje di pejabat sempat amik masa 10 ke 15 minit baca Quran. Kalau kat umah lepas solat maghrib aku baca sampai masuk waktu isyak pas tu terawih....

Masa di Humaira' bangun pagi kul 4 pagi, siapkan sahur sebab tu pun ada giliran. Kalau giliran aku dah bangun aku siapkan sahur, diorang bangun aku pun amik masa 5 ke 10 minit solat sunat pas tu barulah aku sahur....Kalau kat sana waktu sahur mesti ada ammu tolong kejutkan....caranya dengan mengetuk tin...."tong....tong....tong...."dia jalan dari rumah ke rumah....Indah pengalaman tu...Masak pun yang simple2 je buat ayam goreng, sayur dan telo goreng cukuplah...Air pulak teh kosong je...Janji bleh buat alas perut di siang hari....

Pas sahur solat subuh sambung tido balik. Bangun dalam kul 7 sebab ada kuliah pagi. Kalau tak pun kadang2 ada program kat Markaz....
Itulah cite bersahur yang memang tidak dapat dilupakan sampai bila2.......

Waktu berbuka ha...masa ni baru best...Barulah masak yang dasyat2 punya...hehehehh ayam masak merah, kadang2 nasi tomato, mee goreng ke, kuih kalau rajin la....macam2 la...kat sana mana ada bazar ramadhan macam kat sini...boleh beli macam2 juadah....takde nyer.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home