Wednesday, May 23, 2007

5 Perdagangan kelas gamat yang tidak boleh dilupakan....
SMKA Simpang 5.....Aku bukan apa kalau cite asyik sambung memanjang cite Egypt tu takut korang boring lak, jadi aku selitkan cite2 zaman sekolah dolu2....Aku sekolah menengah duk asrama...biar berdikari sikit.memang aku rasa aku ni budak yang memang dari kecil pandai berdikari sendiri almaklumlah mak & ayah aku kan orang bekerja...petang balik keje baru jumpa pagi lak sebelum terbit matahari diorang dah g keje jadi aku tinggal ngan nenek...dari abang aku, pas tu aku, adik pompuan sampai le adik laki2 sume nya nenek aku yang jaga....tu yang aku rapat ngan nenek tu....sebab tu masa nenek aku meninggal (masa tu aku kat asrama la) aku meraung sakan sebab dah seminggu baru mak aku bagitau...nak marah pun ada....

apa yang aku buat, aku nangis jelah....kengkawan aku nasihatkan dan suruh aku bertenang & doa banyak2 semoga rohnya dicucuri rahmat....aku pun akur la dengan qada' dan qadar yang Allah tentukan....bukan apa aku cuma lepas geram dan marah sebab sorang pun family tak bagitau aku....terpinggir je rasa.....

Aku sekolah kat Sek Men Keb Agama Simpang 5, sungai besar, Selangor.5 tahun aku kat sana...kat sek ni pun macam2 kenangan yang ada. Aku dulu sebenarnya budak jahat....(sebenarnya takdela jahat sangat)hehehehehe warden selalu sound aku bila aku selalu kuar pekan tanpa kebenaran...pas tu malam2 kuar g dating kat batu asas sekolah...sampai kena tangkap ngan warden asrama....memang tak leh ingat la kejadian tu...tengah duk sembang2 pas tu akak 2 datang ngan dua tiga orang kwn dia sound aku suruh balik asrama....aku pun buat muka sedih la muka bersalah....tapi esoknya aku buat gak...tak makan saman punya budak.....

padahal masa tu form 4 setahun jela lagi nak amik SPM, budak degil macam ni la tapi alhamdulillah la SPM pun not bad resultnya walaupun nakal cam gitu....kat sek ni gak la aku kenal erti abang angkat, adik angkat, akak angkat...aku tengok sume orang ada aku pun nak gak la....sekarang ni aku dah lose contact ngan adik angkat aku tu....kalau la dia dapat baca blog aku ni call me....adik angkat ku IKHWAN SHAH TISADI TUKIAT......aku memang rapat ngan dia...bukan apa sebab dia anak sulung, adik beradik sume lelaki so aku memang dah dia anggap macam kakak dia sendiri....last aku jumpa dia masa sebelum aku g Egypt...dah lama dah tu...akak angkat lak SARIMAH NORDIN tapi aku tak kisah sebab dapat contact dia sebab dia kawin ngan member aku punya abang....

So sume kenangan di SMKA Smpg 5 memang tak boleh dilupakan sampai bila2....Tunggu reunion jela bila agaknya ye...(pesanan buat penganjur). N

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home