Tuesday, May 22, 2007

Iskandariah, tempat pertapaanku....

Pagi2 lagi dah siap angkat2 beg sume yang patut letak kat bawah...nanti ada la orang yang angkat. Nak bertolak ke Iskandariah (Alexandria) tempat pertapaanku nanti....Diorang kat sana tak sabar2 dah menunggu adik2 baru nak sampai...

Aku salam kak Norish...dia kata "Dah duk kat alex, jangan lupa lak balik sini" Hehehe "Baiklah" aku senyum.Dalam fikiran aku terbayang bagaimana agaknya suasana di sana...sama ke macam kat Kaherah ni....kat kaherah sebab dikelilingi anak malaysia...kat situ la rumah anak kedah, rumah anak terengganu, rumah anak pahang & rumah anak selangor...yang lain2 tu banyak kat haiyu sabie', ada kat kedai photo sami...aku tak ingat sangat nama tempat yang aku ingat kedai photo yang biasa aku cuci gambar....

Lebih kurang 2 jam lebih aku sampai kat Alex..wah....cantiknya....rupa2nya Alexandria ni memang tempat yang cantikk...sebab tepi pantai.....dalam hati...mesti aku happy duduk di sini.... kitorang disambut oleh kakak2 rumah masing2..aku duduk kawasan zinnirah...bait humaira'. rumah dia memang cantikla tuan rumah(baba) memang dah siapkan pekakas rumah seperti katil, sofa, dan macam2 lagi almaklumlah baba rumah aku kaya....

Tempat baru , orang rumah pun barula ...aku duduk campur2 ngan negeri kelantan ada, pahang ada, terengganu ada, kedah pun ada...aku sorang je orang kl. Kak len, kak na, kak chik (3 orang senior aku orang kelantan), sha (orang pahang) tahun 3 dari KUSZA, deq nor (terengganu) tahun 1 dari sek sana, Linda (kedah) tahun 1 jugak....pas tu aku...Aku duk sebilik ngan kak Chik. Sha 1 bilik ngan deq nor dan Linda satu bilik ngan kak len & kak na.

Masa aku sampai alex tu nak masuk musim sejuk...jadi kalau tido kitorang pakai la lihaf (gebar) tu... Bermula la perjalanan aku di sini...............................

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home